Friday, December 22, 2006

طبعآ عارف لما الشوق بيتحكم

طبعآ عارف لما الشوق بيتحكم..طبعآ عارف وعارف ان حبيبى بيتألم..طبعآ عارف.. وعرفت لما منى اتمكن

عرفت ساعتها ان الالم مش مجرد كلمة بتتقال..عرفت ان الوجع مش حكاية دوا وحكيم وموال..عرفت..وياريتها سامعه الكلام

الشوق لما بيتحكم يا حبيبى..يعنى هواكِ يروح لبعيد..لا هو طايل يكون سيد.. ولا طايل يكون واحد من العبيد

الشوق لما بيتحكم..يعنى الألم يكون عنوانك..السحر والخيال أمراء وجدانك..ولما تفكر انك تسرح..تبقى بتهزر لأنك مش سُلطانه

الشوق يا حبيبى هو السلطان..ملك سارق كل الاحضان..حضنى وحضنك يا حبيبى..وحضن كل انسان

صدقنى عارف يعنى ايه..صدقنى عايش فى ظلام لياليه..لكن وحياتك عندى..لأحكيلك على اللى انا فيه

انت ظالمنى..وناسى انك منى..وناسى انك زمان..كنت بتاخد زى ما بتدى

يمكن اكون غلطان..تايه سارقانى الدنيا والايام..لكن عارف ومتأكد..انك منى لسه زعلان

وطبعآ عارف إحنا لبعض..لا هيفرق ما بينا سما ولا تبعد ما بينا ارض..لأن الشوق لما بيتحكم..لا بيفرق معاه سلطان ولا يفرق معاه عبد

وانا يا حبيبى عشانك مستنى..لا هرتاح ولا هيرتاح معايا قلبى..عشانك اتعذب وأتألم..واعيش وانت جانبى

ومسيير الأحضان تتلاقى..ونتجمع احنا التلاتة..انا وانتى والشوق..وعيالنا ورانا تاتا تاتا

مسيير الشوق يقرب ما بينا..مسيير الليالى تنور فى عيونا..مسيرها يا حبيبى والشوق.. يكون نصيبنا

ونصيبك حبيبى صدقينى معايا..مشتاق عشانك وقاتلنى هوايا..يا عيونى انتى جمالك..يشق القلب الحجر وتغيير منه الصبايا

جمال الكلام سحر القوام..ودلال العيون والقلب الحنون..اوعى تستغربى..انا مش مجنون

ماكنتش عايز قلبى يتكلم..لكن ماقدرتش..عارفة ليه؟

عشان لما الشوق بيتحكم...والقلب منه ليه يستسلم..انده بعلو صوتى وأقولك..سامحينى حبيبى واسمحيلى أتظلم!

أتظلم منك ليكى..واشتاق واحب على اديكى..وابوسها ولا اخجل منك..ما انا مابشوفش فى الدنيا............ الا عنيكى

وطبعآ عارف.........!

No comments: