Sunday, December 10, 2006

كان فيه واحد اسمه "......"

عايزين يعرفوا انا مين, نفسهم يشوفوا اللى جوايا

عمرى معاهم بقالوا سنين, ولا عمرى حسيت ان هما معايا

انا يا جماعة مش غريب عنكوا, انا"...." اللى ساكن جمبكوا

انت يا"...." وقفت معاك زمان, فاكر ولا نسيت, طيب اشاورلك على المكان؟

وانت يا"...." فاكر لما عليا قولت إنى, ومافيش فايدة منى, ولما جيت وواجهتك, عملت عبيط.. وقال ايه بتسألنى!!

مين فينا اللى قال عالتالنى, مين فينا اللى كان أنانى, أنا ولا انت ولا هما, شكلك فاكرنى واحد تانى!

طيب ايه ممكن يفكركوا؟, الفرح اللى عشته معاكوا؟, ولا الكيف اللى هد أفكاركوا

الحكاية مش حكايتى معاك ولا معاه, الحكاية ان الكل شايفنى على هواه, ممكن مصلحة, ووممكن عايز اى حد واياه

ودلوقتى بتسألوا مين أنا؟ انا اللى قاعد معاكوا بقالى اكتر من سنة, انا اللى ماشوفتش فى حياتى يوم هنا, ومع ذلك, ماحدش بيقف معاكوا غيرى أنا

انت يا سيدى, مش شايفنى, أنا أهو اللى مادد ايدى

مدتها ليك ولغيرك, ولا يوم سمعت حد قالى, روح"كتر خيرك"

بتقولى مهموم والدنيا عليك بتأسى, وانا قاعد سامع ولا عمرى ما فى يوم بنسى, فاكر كل كلمة بتقولها, فاكر وانت يا عينى بتشقى

فاكرنى مثلآ غيركوا, مش عايش فى الدنيا معاكوا؟, ده انا حتى جاركوا, وهوايا هو هواكوا

وبعد كل الكلام اللى اتقال:

مافيش ولا واحد مد ايديه, مافيش حد عرف انا ايه, ويبدو ان الوضع ثابت و.................يظل الحال على ما هو عليه

No comments: